Δημοκρατικό Πατριωτικό Λαϊκό Κίνημα
Ο Ελληνικός εφοπλισμός ελέγχει πάνω από το 20% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου σε όρους χωρητικότητας καθιστώντας την Ελλάδα τη μεγαλύτερη σε όρους πλοιοκτησίας χώρα στον κόσμο, παρουσιάζοντας σταθερή ανάπτυξη. Την τελευταία μάλιστα δεκαετία η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, που αποτελείται από 5.543 πλοία, έχει αυξηθεί κατά 53,5% έως το 2024.
Η ναυτιλία, μια αμιγώς διεθνής δραστηριότητα, με δικούς της κανόνες, είναι ένας από τους βασικότερους παραγωγικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας. Η άμεση και έμμεση συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία εκτιμάται ότι κυμαίνεται μεταξύ 6,5% έως 8% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) με ταυτόχρονη σημαντική κοινωνική προσφορά σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.
Η πρόσφατη οικονομική κρίση στη χώρα μας επηρέασε και αυτόν το κλαδο. Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα ΝΙΚΗ προτείνει μία σειρά μέτρων για να καταστεί η Ελληνική Σημαία και πάλι η Νο 1 επιλογή των Ελλήνων εφοπλιστών, αφού η πολιτεία δώσει ισχυρά κίνητρα, ώστε να επαναπατριστούν τα ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία αρχικά, να τροποποιηθεί και αναπτυχθεί το θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο ώστε η Ελλάδα να καταστεί έδρα ναυτιλιακών επιχειρήσεων με υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων με σκοπό να αυξηθεί το ΑΕΠ και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.
Επιπλέον θα πρέπει να δοθούν κίνητρα στους Έλληνες εφοπλιστές να συντηρούν, επισκευάζουν και ναυπηγούν τα πλοία του στόλου τους στα ελληνικά ναυπηγεία. Είναι προϋπόθεση η ενεργοποίηση και ανάπτυξη των ήδη υπαρχόντων ναυπηγείων (Σκαραμαγκά, Ελευσίνας, Νεώριο Σύρου κλπ), στήριξη τους με τρόπο που δεν δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός με τα Ευρωπαϊκά Ναυπηγεία, στο πλαίσιο ανάπτυξης ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας με καθορισμό-ανάδειξη νέων ναυπηγοεπισκευαστικών ζωνών και θέσπιση περιοχής ως οργανωμένης ΒΙ.ΠΕ. (Βιομηχανική Περιοχή), ώστε άμεσα να απορροφηθεί η μεγάλη ζήτηση για εργασίες επισκευής και ναυπήγησης και διάλυσης πλοίων.
Η ΝΙΚΗ για τη δημιουργία ενός Ισχυρού ναυπηγικού τομέα προτείνει δημιουργία ισχυρού ναυτιλιακού cluster, λειτουργία Ελληνική Ναυτιλιακής και Ασφαλιστικής Τράπεζας και Ίδρυση Ελληνικής Ναυτιλιακής Ασφαλιστικής στην οποία θα ασφαλίζονται τα ελληνόκτητα πλοία και όχι μόνο. Επιπλέον την ενίσχυση και επαναλειτουργία του επίσημου Ελληνικού Νηογνώμονα στα πλαίσια των αντίστοιχων κορυφαίων διεθνώς, με δυνατότητα πιστοποίησης και εισόδου ως μέλος IACS, διασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και έρευνας στην Ναυπηγική Βιομηχανία.
Για τα θέματα ακτοπλοΐας η ΝΙΚΗ προτείνει μείωση των τιμών των εισιτηρίων για τους μόνιμους κατοίκους των νησιών. Προώθηση προγραμμάτων Κοινωνικού Τουρισμού σε παραμεθόριες περιοχές και στα ακριτικά νησιά με πρόβλεψη για διάθεση δωρεάν εισιτηρίων δυο φορές τον μήνα σε οικογένειες που διαβιούν σε μικρά νησιά ανά την επικράτεια ώστε να καλύψουν τις ιατρικές-νοσοκομειακές ανάγκες τους καθώς και τις σπουδαστικές των τέκνων τους. Ενώ η δημιουργία στόλου ταχύπλοων πλοίων με ιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό οι οποίοι θα παρέχουν άμεση πρωτοβάθμια ιατρική φροντίδα θα δημιουργήσει το αίσθημα ασφάλειας των ακριτών μας.