Δημοκρατικό Πατριωτικό Λαϊκό Κίνημα

Τι είναι η ακροδεξιά – Και γιατί η ΝΙΚΗ δεν εντάσσεται σ’ αυτήν

Τι είναι η ακροδεξιά – Και γιατί η ΝΙΚΗ δεν εντάσσεται σ’ αυτήν

Ένα πρόσωπο (ή μια ομάδα ανθρώπων) είναι ορθό να τοποθετείται στην άκρα δεξιά, μόνο αν συγκεντρώνει και τα τρία παρακάτω χαρακτηριστικά:

• Εθνικιστικό ή φυλετιστικό σοβινισμό, δηλαδή πιστεύει στην ανωτερότητα του έθνους του ή της φυλής του (π.χ. της «αρίας φυλής», της σημιτικής φυλής κ.λ.π.) και επιθυμεί την κυριαρχία τους έναντι των άλλων.

• Θαυμάζει και προτιμά τα ολοκληρωτικά καθεστώτα, δηλαδή εκείνα που ασκούν ολοκληρωτικό έλεγχο στη ζωή των πολιτών ή υπηκόων τους.

• Αποδέχεται τη βία ως τρόπο πολιτικής δράσης χωρίς ενδοιασμούς και συνειδησιακά προβλήματα.

Η θρησκευτικότητα δεν είναι δομικό στοιχείο της άκρας δεξιάς. Ένας ακροδεξιός μπορεί να είναι και άθεος. Αν όμως ενδιαφέρεται για τη θρησκεία (κατά κανόνα, εκείνη που συνιστά στοιχείο της εθνικής του ταυτότητας), την αντιμετωπίζει ως μέσον επηρεασμού των ανθρώπων για την επίτευξη πολιτικών επιδιώξεων και αδιαφορεί για τη σωτηρία της ψυχής και την αιώνια ζωή.

Ως εκ τούτων, η τοποθέτηση της ΝΙΚΗΣ στην άκρα δεξιά είναι απολύτως ανακριβής, δεδομένου ότι η ΝΙΚΗ δεν συγκεντρώνει ούτε ένα από τα παραπάνω στοιχεία:

Δεν είναι σοβινιστική, εφόσον αναφέρεται διαρκώς στη Ρωμηοσύνη, δηλαδή την υπερεθνική ιστορική και πολιτισμική κληρονομιά της χριστιανικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας (Ρωμανίας – του λεγόμενου «Βυζαντίου»). Έχει προτείνει την παραχώρηση status ομογενών στους ορθοδόξους χριστιανούς της Ανατολής (Ρουμ Ορτοντόξ), ζητώντας την προστασία τους από τους τζιχαντιστές, καθώς και την οικοδόμηση φιλικών σχέσεων με τα άλλα βαλκανικά έθνη βασισμένων στην κοινή ορθόδοξη χριστιανική (ρωμαίικη) κληρονομιά μας.

Δεν αποδέχεται τον ολοκληρωτισμό, όπως τεκμηριώνεται από την επιμονή της ενάντια στην υποχρεωτική επιβολή του εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού (με αποδοχή του προαιρετικού εμβολιασμού – εκτός από τις επιστημονικές ενστάσεις για τα συγκεκριμένα εμβόλια), ενάντια στην υποχρεωτική λήψη των νέων ταυτοτήτων και του «προσωπικού αριθμού» και ενάντια στην επιβολή του «πλαστικού χρήματος» και στην κατάργηση των μετρητών· αυτά είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά του σύγχρονου ολοκληρωτισμού, του λεγόμενου «βελούδινου ολοκληρωτισμού».

Σε δελτίο τύπου της 29.1.2025 για την ημέρα μνήμης του εβραϊκού Ολοκαυτώματος, η ΝΙΚΗ γράφει: «Η ΝΙΚΗ σέβεται τη μνήμη των αθώων Εβραίων που δολοφονήθηκαν τα μαύρα χρόνια του Ναζισμού. … Η ΝΙΚΗ παρομοίως συμπάσχει με το δράμα των Παλαιστινίων, των Αρμενίων, των Κούρδων, των Σύριων και κάθε λαού που βασανίζεται, διώκεται και γενοκτονείται εξαιτίας της φυλετικής καταγωγής του ή της πίστης του, όπως του αδικαίωτου ποντιακού ελληνισμού. … Ποτέ ξανά καμίας μορφής ολοκληρωτισμός» (1).

Παραθέτω (με άδειά του) ένα αδημοσίευτο στιγμιότυπο από ομιλία του προέδρου της ΝΙΚΗΣ Δ. Νατσιού στο Ρέθυμνο το 2022, στην οποία ήμουν παρών. Κάποιος ακροατής εξέφρασε την εκτίμησή του για τη δικτατορία των Συνταγματαρχών. Ο Νατσιός του απαντά: «Κάνανε κι αυτοί λάθη». «Πες μου ένα» τον προκαλεί ο ακροατής. Νατσιός: «Θα σας πω αμέσως: η βία. Στο χωριό μου υπήρχαν δύο κομμουνιστές. Τους πήραν από ’κεί και τους εξαφάνισαν. Γιατί; Τι τους πείραζαν; Ανθρωπάκια του Θεού ήτανε. Αν θες να επηρεάσεις τον άλλον, να το κάνεις με το παράδειγμά σου, όχι με τη βία!».

Για την εκλογή Τραμπ η ΝΙΚΗ χάρηκε, μόνον επειδή ο νέος Αμερικανός πρόεδρος εναντιώνεται στην εξάπλωση του λεγόμενου «Woke κινήματος» και των παραφυάδων του. Όμως ο Νατσιός, σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ 1 στις 30.1.25, δήλωσε: «Είμαστε επιφυλακτικοί και με τον κ. Τραμπ. Δεν παύει να υπερασπίζεται τα συμφέροντα της Αμερικής», προσθέτοντας τον προβληματισμό του για τις αγαστές σχέσεις Τραμπ και Ερντογάν (2).

Είναι ήδη προφανές ότι η ΝΙΚΗ δεν αποδέχεται τη βία ως τρόπο πολιτικής συμπεριφοράς, αλλά μόνον ως αναπόφευκτη μορφή αγώνα για την άμυνα ή την απελευθέρωση της χώρας, όπως στις περιπτώσεις της Επανάστασης του 1821, του Έπους του 1940 και του Απελευθερωτικού Αγώνα της ΕΟΚΑ κατά της αγγλικής αποικιοκρατίας. Απορρίπτει εξάλλου ασυζητητί τη χρήση βασανιστηρίων, όπως τεκμηριώνεται από τη δημοσίευση του άρθρου του γράφοντος «Βασανιστήρια, εξουσία και χριστιανοί» στην ιστοσελίδα της ΝΙΚΗΣ στις 8.12.2024.

Ο πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ Δ. Νατσιός, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Δημοκρατία στις 14.10.2023, απαντώντας σε ερώτηση για τον πόλεμο στη Γάζα, είπε: «Εμείς είμαστε άνθρωποι της ειρήνης. Βλέπουμε ότι τα πράγματα είναι πολύ κρίσιμα, ξεπηδούν συνεχώς φωτιές και απειλείται η παγκόσμια ειρήνη. Επιθυμούμε να σταματήσουν οι εχθροπραξίες και να βασιλεύσει η ειρήνη. “Η ασεβής ειρήνη αποτελεί το λίκνο του πολέμου”: είναι τα λόγια του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς που αξίζει να εντυπωθούν σε όλους μας. (…) Στη ΝΙΚΗ προσευχόμαστε ο παντοδύναμος Θεός να δίδει παρηγοριά στους δοκιμαζόμενους και να φωτίσει τον δρόμο για συμφιλίωση. Είναι πολύ βαρύ παιδιά να χάνουν τη ζωή, την οικογένεια, το μέλλον τους. Να έχουμε στον νου μας τα παιδιά! (…)» (3).

Η στάση αυτή δεν συνάδει με ακροδεξιά.

Η θέση, τέλος, της Ορθοδοξίας στην πολιτική ταυτότητα της ΝΙΚΗΣ δεν έχει σχέση με την ιδεολογική επίκληση της θρησκείας, που χαρακτηρίζει την άκρα δεξιά, αλλά πρόκειται για πηγή άντλησης πολιτικού και κοινωνικού ήθους και αρχών, εκείνων που πηγάζουν από τη ζωή και τη διδασκαλία του Ιησού Χριστού και των αγίων και Πατέρων της Εκκλησίας, όπως στα περίφημα λόγια του Χριστού ότι οι μαθητές Του δεν θα μοιάζουν με τους «άρχοντες και τους μεγιστάνες των εθνών», που τα εξουσιάζουν και τα καταδυναστεύουν, αλλά όποιος επιθυμεί να είναι πρώτος θα υπηρετεί τους άλλους, ακριβώς όπως ο ίδιος ο Χριστός ήρθε για να υπηρετήσει και να θυσιαστεί για τον κόσμο και όχι για να Τον υπηρετήσουν (Ματθ. 20, 25-28, Μάρκ. 10, 42-45).

Οι ιδρυτές και τα στελέχη της ΝΙΚΗΣ είμαστε όχι βέβαια άγιοι, αλλά άνθρωποι με ορθόδοξη πίστη και πνευματική ζωή πολύ πριν την ενασχόλησή μας με την πολιτική. Το πρώτο που μας ενδιαφέρει είναι η αιώνια ζωή και η βασιλεία των ουρανών. Βλέπουμε όμως πόσο αναγκαία είναι για τη χώρα μας, την κοινωνία και τον κόσμο ολόκληρο μια πολιτική σκέψη και δράση εμπνευσμένη από τις αρχές της εντιμότητας, της δικαιοσύνης, της ανιδιοτέλειας, της αυτοθυσίας και της αγάπης που διδάσκει η Ορθοδοξία και γι’ αυτό πολιτευόμαστε με βάση αυτές. Δεν «ανακαλύψαμε» την Ορθοδοξία και την Εκκλησία όψιμα ως εργαλείο για πολιτικές σκοπιμότητες.

Ο Δ. Νατσιός, σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα «Ρωμιοί της Πόλης» (4), απαντώντας στην ερώτηση «είστε πρώτα Έλληνας ή Ορθόδοξος Χριστιανός;», αφού τονίζει το αδιαίρετο των ιδιοτήτων του Έλληνα και του ορθόδοξου χριστιανού (εδώ θα διαφωνήσουν ορισμένοι, αλλά δεν πειράζει), απαντά: «Είμαι πρωτίστως Χριστιανός Ορθόδοξος, με αυτήν την ιδιότητα θα κριθούμε». Αυτή η απάντηση – το γνωρίζω πολύ καλά – είναι αδιανόητη για έναν ακροδεξιό.

Γενικεύσεις και παρερμηνείες

Εκτός των ανωτέρω, υπάρχουν ορισμένες απόψεις, που οι σύγχρονοι εκφραστές της «πολιτικής ορθότητας» αποδίδουν στην άκρα δεξιά και σπεύδουν να χαρακτηρίζουν με έμφαση «ακροδεξιό» όποιον τις υποστηρίζει. Τέτοιες απόψεις είναι η απόρριψη των εκτρώσεων, της ομοφυλοφιλίας, της λαθρομετανάστευσης και του αφηγήματος της κλιματικής αλλαγής. Οι τρεις πρώτες θεωρούνται «σεξιστικές» και «ρατσιστικές», ενώ η τελευταία θεωρείται συνομωσιολογική άποψη.

Η απόδοση των απόψεων αυτών στην άκρα δεξιά είναι μια γενίκευση που σκοπό έχει την εύκολη αποδυνάμωση των εκφραστών τους, εφόσον ο χαρακτηρισμός «ακροδεξιός» προκαλεί αμέσως αποστροφή στην πλειοψηφία των ανθρώπων, καθώς συνδέεται αυτόματα (και δικαίως) με τον ολοκληρωτισμό και τη βία. Όμως:

α) Κάποιος που θεωρεί ανθρωποκτονία την έκτρωση δεν είναι οπωσδήποτε «σεξιστής» ή «μισογύνης»! Το πιθανότερο, είναι απλώς υποστηρικτής της ανθρώπινης ζωής και απορρίπτει τις εκτρώσεις επειδή πιστεύει ακράδαντα ότι το ανθρώπινο έμβρυο, ακόμη και ασχημάτιστο, είναι ανθρώπινο πλάσμα που κανείς δεν έχει δικαίωμα να το σκοτώσει.

Συγκεκριμένα η ΝΙΚΗ είναι φανερό ότι δεν εμφορείται από κανενός είδους «σεξισμό» ή «μισογυνισμό», όταν εκφράζει θέσεις όπως η παρακάτω:

«...Το σημαντικότερο είναι όμως ότι, όταν θα νομοθετούμε, οφείλουμε να προχωρήσουμε ένα πολύτιμο και ουσιαστικό βήμα παραπέρα: να προνοούμε και να εξαφανίζουμε εξαρχής τα κίνητρα που σπρώχνουν κυοφορούσες μητέρες σε μία πολύ κακή επιλογή, που τραυματίζει ανεπανόρθωτα και τον δικό τους ψυχισμό. Να δώσουμε ως Πολιτεία και κοινωνία αποτελεσματική απάντηση στην τραγική ερώτηση "και τώρα;".

Πώς θα το κάνουμε αυτό; Προστατεύοντας τη Μητέρα (...) Προστατεύοντας το Παιδί (...) Προστατεύοντας την Εφηβεία (...). Ας διδάξουμε έμπρακτα την αγάπη και την ενότητα στον Ελληνικό Λαό με θερμή συμπαράσταση, τόσο στις κυοφορούσες όσο και στα ανυπεράσπιστα, αγέννητα τέκνα τους» (από το άρθρο «Αμβλώσεις: Καιρός να νομιμοποιήσουμε, ξανά, τη ζωή και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια»).

Αυτή η ευαισθησία δεν συνάδει με άκρα δεξιά.

β) Ότι η απόρριψη της ομοφυλοφιλίας δεν αποτελεί δομικό στοιχείο της άκρας δεξιάς τεκμηριώνεται από το γεγονός ότι το νομοσχέδιο για τον «γάμο ομοφύλων» καταψηφίστηκε και από το ΚΚΕ. Ομοίως, ο αγώνας για να μην καθιερωθεί νομοθετικά και επικοινωνιακά η ιδέα ότι η ομοφυλοφιλία είναι φυσιολογική ερωτική τάση και να μη διδάσκεται στο σχολείο η θεωρία ότι το ανθρώπινο φύλο είναι φάσμα ή κοινωνική σύμβαση και ότι οι άνθρωποι γεννιούνται άφυλοι και είναι σωστό να επιλέγουν οι ίδιοι το φύλο με το οποίο θα αυτοπροσδιορίζονται, δεν αποτελεί «ομοφοβία», ούτε ένδειξη «μίσους για τους ομοφυλόφιλους».

Παρομοίως, δεν αποτελεί αυτονόητα λογική και υγιή συμπεριφορά ο αυτοπροσδιορισμός ανθρώπων ως σεξουαλικά ουδέτερων ή ως ζώων, η σύναψη γάμων μεταξύ τριών ή περισσότερων συζύγων του ίδιου ή και των δύο φύλων (και μάλιστα με απόκτηση παιδιών, τα οποία θα μεγαλώνουν με «τρεις γονείς»), η σύναψη γάμων μεταξύ αδελφών (5) κ.τ.λ. Η αμυντική διάθεση απέναντι σ’ αυτή την κατάσταση νομίζω ότι είναι σφάλμα να προσφέρεται δώρο στην άκρα δεξιά – ή μάλλον δεν αποτελεί σφάλμα, αλλά προσπάθεια δολοφονίας χαρακτήρων από τα φερέφωνα του συστήματος, είτε στα ΜΜΕ είτε ακόμη και σε πανεπιστημιακούς θώκους.

γ) Η απόρριψη της λαθρομετανάστευσης κατά κανόνα δεν έχει φυλετιστικό υπόβαθρο και οπωσδήποτε δεν έχει καμία σχέση με το αυτονόητο καθήκον της περίθαλψης των προσφύγων, και μάλιστα των παιδιών. Η αιτία είναι εντελώς πρακτική: δεκάδες χιλιάδες άντρες από χώρες όπου αναπτύσσεται ο τζιχαντισμός εισέρχονται αυθαίρετα και παράνομα στη χώρα μας, πολλοί μάλιστα από αυτούς μέσω της επίβουλης και επιθετικής Τουρκίας. Αποφεύγουν να μεταναστεύσουν σε μουσουλμανικές χώρες, ακόμη και οικονομικά ανεπτυγμένες, και συσσωρεύονται στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, εκδηλώνοντας σε πάρα πολλές περιπτώσεις φανατική και επικίνδυνη συμπεριφορά. Αυτό είναι το πρόβλημα και όχι ότι θεωρούμε «κατώτερους» τους Αφρικανούς ή τους Ασιάτες ή τους μη Έλληνες ή τους ανθρώπους που κατάγονται από οικονομικά ασθενέστερες χώρες.

Σημειωτέον – για να μην παρεξηγούμαστε – ότι δεν αναφερόμαστε σε πρόσφυγες.

Είναι χαρακτηριστική η θέση που εξέφρασε σε σχετική συζήτηση μέλος της Θεματικής Ομάδας της ΝΙΚΗΣ για το Μεταναστευτικό (τη δημοσιεύω με τη σύμφωνη γνώμη του, καθώς και συνολικά της Ομάδας): «Προσωπικά δεν θα αφήσω ούτε ένα παιδί να πνιγεί, όσο θα βρίσκομαι πρώτη γραμμή, αφού θα ξαναπάω σε λίγους μήνες, γιατί υπάρχει Θεός και βλέπει. Κανείς δεν είναι παιδί κατώτερου Θεού. Η απάντησή μας ως Νίκη είναι να οργανωθεί το κράτος, ώστε να σταματήσει η αθρόα εισροή λαθρομεταναστών στην Χώρα. Αλλά οργανωμένα ως κράτος, με εθνικό σχέδιο, ώστε να σωθεί το Έθνος μας. Να αφήσεις άνθρωπο να πνιγεί ενώ μπορείς να τον σώσεις, είναι δολοφονία. … Δεν καταντάμε όμοιοι κανενός βαρβάρου. Είμαστε Έλληνες. Ο Νικηταράς σήκωσε στις πλάτες του Τουρκαλβανό εχθρό τραυματία και τον έσωσε. Λοιπόν υπάρχουν τόσα αποτρεπτικά μέτρα να παρθούν, που δεν χρειάζεται αυτή η ακραία ρητορική του να αφήσεις κάποιον να πνιγεί, η οποία δεν αρμόζει στην Νίκη».

Η θέση αυτή είναι απολύτως ασυμβίβαστη με την άκρα δεξιά.

Η άποψη ότι οι χώρες δεν έχουν ιδιοκτήτες, αλλά ότι οι εντόπιοι πληθυσμοί οφείλουν να υποδέχονται ασμένως οποιονδήποτε όγκο μεταναστών (παράνομα και αυθαίρετα εισερχομένων), και μάλιστα να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους στις επιθυμίες των μεταναστών για να μην «τους προσβάλλουν» (π.χ. να μην εκδηλώνουν δημόσια τις χριστιανικές πεποιθήσεις τους, επειδή οι μετανάστες είναι μουσουλμάνοι – ενώ εκείνοι να επιτρέπεται να εκδηλώνουν δημόσια και ανεμπόδιστα τις μουσουλμανικές πεποιθήσεις τους), προέρχεται από την ιδέα ότι ο πατριωτισμός είναι εξ ορισμού κάτι αρνητικό και πρέπει να πολεμηθεί. Η ιδέα αυτή, η οποία μάλιστα υποστηρίζεται με ένταση και φανατισμό, είναι επόμενο να οδηγήσει σε αντιδράσεις, χωρίς να συνδέονται με την άκρα δεξιά.

δ) Τέλος, η ιδέα ότι η κλιματική αλλαγή είναι οπωσδήποτε ανθρωπογενής και όχι φυσική και μάλιστα ότι οφείλεται στο διοξείδιο του άνθρακα, είναι τουλάχιστον αμφισβητούμενη και η παγκόσμια επιβολή της εξυπηρετεί συγκεκριμένα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα. Η ΝΙΚΗ δεν αμφισβητεί την πραγματικότητα της κλιματικής αλλαγής, αλλά αντιδρά στην πολιτική εκμετάλλευσή της και στη σπουδή του πολιτικού κατεστημένου της πατρίδας μας να καταστρέψει τις εγχώριες πηγές παραγωγής ενέργειας και να κάνει την Ελλάδα ενεργειακά εξαρτημένη και τον καθημαγμένο και οικονομικά εξαθλιωμένο ελληνικό λαό να χρυσοπληρώνει την ενέργεια.

Σχετικά με το θέμα δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της ΝΙΚΗΣ η εκτενής μελέτη του δρος Γεωπονίας Ζώη Ζαρταλούδη «Η πραγματική Κλιματική αλλαγή». Στη μελέτη αυτή παρέχονται όλα τα στοιχεία για την τεκμηρίωση της φυσικής προέλευσης της κλιματικής αλλαγής και για την πολιτική και οικονομική «εργαλειοποίηση» και εκμετάλλευσή της. Βεβαίως, τα φερέφωνα του συστήματος θα γράψουν παραπλανητικά και απλουστευτικά: «Μια συνομωσιολογική μελέτη που αμφισβητεί την πραγματικότητα της κλιματικής αλλαγής». Όποιος δεν τη διαβάσει ο ίδιος, αλλά βασιστεί στον ως άνω αφορισμό, θα πέσει στην παγίδα.

Ένα παράδειγμα εσφαλμένης απόδοσης του χαρακτηρισμού «ακροδεξιός»

Στις 9.12.2024 ο ευρωβουλευτής της ΝΙΚΗΣ Νίκος Αναδιώτης διοργάνωσε στο ευρωκοινοβούλιο εκδήλωση με θέμα «Ορθόδοξη πρόταση ζωής: ο Φιλοκαλικός Άνθρωπος». Φιλοκαλικός άνθρωπος χαρακτηρίζεται εκείνος που ζει σύμφωνα με τις αρχές της Φιλοκαλίας, μιας συλλογής κειμένων οσίων ορθοδόξων ασκητών, που επιμελήθηκαν τον 19ο αιώνα οι άγιοι Νικόδημος ο Αγιορείτης και Μακάριος της Κορίνθου. Για τη Φιλοκαλία (=αγάπη του κάλλους), το κατ’ εξοχήν κάλλος είναι ο Θεός και η σημαντικότερη επιδίωξη του ανθρώπου είναι η ένωση μαζί Του, που επιτυγχάνεται – βάσει της διδασκαλίας του Ιησού Χριστού – με την αγάπη προς τον Θεό και τον πλησίον, τη νοερά προσευχή και την εκκλησιαστική ζωή. Η αξία των εγκόσμιων και επίγειων αγαθών είναι σχετική και δευτερεύουσα.

Σε ειδησεογραφική ιστοσελίδα διαβάσαμε: «Ο ακροδεξιός Αναδιώτης διοργάνωσε εκδήλωση με θέμα “Ορθόδοξη πρόταση ζωής: ο Φιλοκαλικός Άνθρωπος”»!

Όμως, για όσους αντιλαμβάνονται τι διαβάζουν, ο τίτλος αυτός είναι αυτοαναιρούμενος και κωμικός. Ο φιλοκαλικός άνθρωπος (που επιδιώκει πρωτίστως τη βασιλεία των ουρανών και θεωρεί ήσσονος σημασίας όλες τις αξίες και τα αγαθά της παρούσας ζωής) είναι έννοια ασυμβίβαστη με την άκρα δεξιά! Ένας ακροδεξιός ποτέ δεν θα πρόβαλλε τέτοια πρόταση ζωής προς τους Ευρωπαίους.

Ως επίλογο θα παραπέμψουμε στο άρθρο μας «Αναζητώντας τη Ρωμηοσύνη (ως νέα πολιτική και πολιτισμική πρόταση)». Εκεί εξηγούμε αναλυτικά ότι ο λόγος περί Ρωμηοσύνης (το υπόβαθρο της πολιτικής σκέψης της ΝΙΚΗΣ) δεν είναι «δεξιός» πολιτικός λόγος, με αναφορές σε Φ. Κόντογλου, Γ. Ρίτσο και Μ. Θεοδωράκη. Στις 22.9.23, στη συζήτηση της ολομέλειας της Βουλής για το εργασιακό νομοσχέδιο, οι θέσεις της ΝΙΚΗΣ για τα εργασιακά χαρακτηρίστηκαν «ακραίες αριστερές, πέρα ακόμη και από την αριστερά» και ο βουλευτής Αχαΐας της ΝΙΚΗΣ Σπύρος Τσιρώνης απάντησε ότι οι θέσεις αυτές βασίζονται «στις αξίες της Ρωμηοσύνης», που είναι παλαιότερες από τους όρους «δεξιά» και «αριστερά» και τους υπερβαίνουν.

(*) Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης

Θεολόγος – συγγραφέας

Υπεύθυνος της ΘΟ Πολιτισμού της ΝΙΚΗΣ

Πολιτευτής της ΝΙΚΗΣ στο Ρέθυμνο

Σημειώσεις

(1) «Η ΝΙΚΗ σέβεται τη μνήμη των αθώων Εβραίων που δολοφονήθηκαν τα μαύρα χρόνια του Ναζισμού», https://nikh.gr/nea/2484-e-nike-thymatai-ta-ekatommyria-ebraion-pou-dolophonethekan-ta-maura-chronia-tou-nazismou.

(2) «ΧΕΙΜΑΡΡΟΣ στην ΕΡΤ ο Πρόεδρος Νατσιός για Μητσοτάκη, Τέμπη, Τρεις Ιεράρχες και Αμβλώσεις », https://www.youtube.com/watch?v=Lwr_Ssusqqc&t=7s, 2΄24΄΄.

(3) «Συνέντευξη του Δημήτρη Νατσιού στη “Δημοκρατία” για όλη την επικαιρότητα», https://nikh.gr/nea/585-synentefksi-tou-dimitri-natsioy-sti-dimokratia-gia-oli-tin-epikairotita.

(4) «Δημήτρης Νατσιός για μασονία, ΝΑΤΟ, Κωνσταντινούπολη», https://nikh.gr/nea/242-dimitris-natsios-gia-masonia-nato-konstantinoypoli.

(5) Στο διαδίκτυο έκανε το γύρο του κόσμου η είδηση ότι «πασίγνωστη Αυστραλή Τικτόκερ» παντρεύτηκε τον ετεροθαλή αδελφό της! Εντέλει δεν πρόκειται για ετεροθαλή αδελφό (δηλαδή παιδί του ίδιου γονιού), αλλά για εξ αγχιστείας αδελφό, εφόσον πρόκειται για παιδιά δύο ανθρώπων από προηγούμενους γάμους τους, οι οποίοι κάποια στιγμή παντρεύτηκαν. Οι δύο νέοι – κατά νόμον αδέρφια – παντρεύτηκαν μεταξύ τους (στη Μύκονο!). Πλέον ωστόσο καταρρίπτεται ένα ακόμη φράγμα – μεθαύριο σίγουρα θα έχουμε και κανονικούς αιμομικτικούς γάμους, που θα θεωρούνται πλέον «φυσιολογικοί». Ή μήπως όχι;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Να νοσταλγείς τον τόπο σου, ζώντας στον τόπο σου, τίποτε δεν είναι πιο πικρό» Γ. Σεφέρης

Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα ΝΙΚΗ είναι ένας εγκεκριμένος Πολιτικός Οργανισμός, από τον Άρειο Πάγο, από τις 25 Ιουλίου του 2019.

 

Τραπεζικός λογαριασμός
IBAN: GR4102602030000830201895856 (Eurobank)
BIC: ERBKGRAAXXX | 0203 – Τσιμισκή 27 Θεσσαλονίκη
Δικαιούχος: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη

Πλατεία Αριστοτέλους 5, Θεσσαλονίκη 546 23

Τηλ: 2310 232999

Πάτρα

Μαιζώνος 94 , τ.κ. 26221

Πειραιάς

Βασιλέως Γεωργίου Α' 11, Πειραιάς, 18532

Τηλ: 210 4112564

Αθήνα

Σταδίου 10, Αθήνα 105 64

Τηλ: 210 3217890

Ιωάννινα

Ναπ. Ζέρβα 2 και Πυρσινέλλα 1 Ιωάννινα. (1ος όροφος), Ιωάννινα 45221

Βόλος

Σπ. Σπυρίδη 38, 1ος όροφος, Βόλος 38221

τηλ: 2421025183

Γραφτείτε τώρα